WSOP: Kontroverzní handu musel rozseknout až turnajový ředitel

Autor: Jan Hedbávný tisk článku doporučit článek
WSOP: Kontroverzní handu musel rozseknout až turnajový ředitel

Byl to allin nebo to nebyl allin? Jedna ze závěrečných hand druhého dne $50K Players Championship trvala nekonečných 30 minut. Výsledek musel potvrdit až turnajový ředitel. Václav Rychatřík by rozhodoval stejně.

Ke konci druhého dne očekávaného eventu $50K Players Championship došlo k drobné roztržce mezi hráči a floormanem. Zasahovat musel až zástupce turnajového ředitele. Byl to allin nebo nebyl? I Václav Rychtařík se přiklání k variantě allinu, ale ne vždy hovoří pokerová pravidla jednoznačně a rozhodnutí je pak čistě na floormanovi, kterého by měli hráči respektovat. Málokdy máte takové štěstí, že se dovoláte až na místa nejvyšší. U turnaje s buy-inem $50.000 ale hráče nemůže floorman jen tak odpálkovat, zvláště v případě, že si svým rozhodnutím není stoprocentně jistý.


Co se stalo (zdroj wsop.com)?

Akce (hra Pot Limit Omaha):

Charles Pacheco limpuje na UTG a stejně tak činí i Viktor Blom, Abe Mosseri (HJ) i Shaun Deeb (BTN). Calluje také John D'Agostino ze SB ale Nikolai Yakovenko na BB chce ukrást pot raisem na 12.400.

Pacheco, Blom a Mosseri znovu callují, ale short Deeb vysílá allin 68.800. D'Agostino na malém blindu zahazuje a řada je opět na Yakovenkovi. Ten po necelých dvou minutách hlásí stejně jako Deeb "allin".

Narozdíl od shortstacka Deeba je však Yakovenkův allin více než pot a fakticky by měl být pouze v pot-raisu, nicméně dealer nereaguje a hra pokračuje dál. Yakovenko svou verbální deklaraci akce navíc podpoří posunutím několika obrovských komínů za čáru.

Pacheco se znovu podívá na karty, podivně se zamračí a překvapivě na to reaguje Blom záhozem mimo pořadí. Pacheco nakonec také zahazuje a celá akce vrcholí u Abe Mosseriho, který celkem operuje s asi 392 tisíci.

Mosseri požádal dealera o Yakovenkův chipcount - 407.300 v žetonech. Hluboký tank mód a kolem stolu se postupně začíná scházet velké publikum. Po chvilce Mosseri dokonce nahlas všem sděluje svou handu - "Mám esa a jednu barvu..." To se samozřejmě nelíbí Yakovenkovi, který po asi 13 minutách volá na Mosseriho "time". Přichází floorman, Mosseri má poslední minutu na rozhodnutí. "Call," slyší nakonec všichni přihlížející:

Mosseri: AC AS JC 5C
Deeb: JH JS TC 7S
Yakovenko: KC KS 3D 3C

Dealer rychle otáčí board QS JD 2D TS 8S, Deeb je díky trefené barvě triple-up, vedlejší pot bere Mosseri a Yakovenko padá na super short, ale...

"Počkej s tím chvilku," přerušuje dealerovu akci Yakovenko. "On jenom zahlásil call," popisuje Mosseriho akci před flopem. Jak jsme dříve zmínili, Yakovenko měl mnohem více než pot a v době svého raisu nemohl být v allinu, ale pouze ve standardním pot raisu, tedy 246.000. Oběma hráčům by pak za čarou zůstávalo cca 150.000.

 


O $50K Player Championship je mezi diváky velký zájem

 

Přivolaný floorman rozhoduje pro mnohé překvapivě. Nebyla dokončena akce na flopu, hráči mohou dále sázet a turn a river bude otočen zcela nový. To se samozřejmě nelíbí Deebovi, který rozhazuje rukama a také přihlížející diváci jsou na jeho straně.

"To je nejhorší rozhodování všech dob, nevěřím, že takové pravidlo existuje, děláš si z nás srandu?" pokračuje Deeb v protestech a domáhá se přivolání turnajového ředitele Jacka Effela.

Hlavní muž WSOP se už v budově nepohybuje a na scéně se tak objevuje pouze jeho zástupce, který řeší všechny závažné problémy.

Zástupce hlavního turnajového ředitele nejprve vyslechne dealera a následně mu celou akci potvrdí také sami hráči. Původní rozhodnutí je nakonec změněno. Protože všichni hráči ve hře akceptovali allin před flopem a všechny žetony byly uprostřed stolu, hra platí a Yakovenko musí Mosserimu zaplatit celý jeho stack, přestože Mosseri pouze zahlásil call a přestože by původní Yakovenkův pot-raise měl být pouze cca 60% jeho stacku.

 

Na názor na celou spornou situaci jsme se zeptali Václava Rychtaříka, manažera a turnajového ředitele v Card Casino Prague:

Rozhodl bych se stejně jako zástupce turnajového ředitele. Oba hráči před flopem viditelně souhlasili, že jsou ALL IN. Že to v PLO ten první hráč dát nemohl, je chyba dealera.

Druhý rulling by mohl být, že hráči budou hrát ten první raise pot - 240.000, jako allin - jejich zbývající žetony by se tedy v této hře nepočítaly. Byli by allin za 240.000, ale spíše se přikláním k první variantě.

Moc naopak nechápu rozhodnutí prvního floormana, které mi skoro nedává žádný smysl.