Reklama na PokerStars byla zakázána kvůli možnosti bluffování!

Autor: Jan Hedbávný tisk článku doporučit článek
Reklama na PokerStars byla zakázána kvůli možnosti bluffování!

Reklama na PokerStars musela být na popud kontrolních orgánů stažena z televizního trhu velké Británie. Důvodem zákazu bylo tvrzení, že i nezkušený hráč může jednoduše vyhrát v pokeru velké peníze díky bluffu. Herna se proti tomuto rozhodnutí ostře ohradila.

Kontrolní orgán televizní reklamy ve Velké Británii (Advertising Standards Authority) zakázal jednu z reklam na hernu PokerStars. Hlavním důvodem bylo tvrzení, že nezkušený hráč může jednoduše vyhrát v pokeru velké peníze díky bluffu.

Stížnost na reklamu podal jeden z kontrolorů, který poukázal na fakt, že spot vykresluje gambling zcela lehkomyslným způsobem.

Zmíněná reklama byla odvysílána 26. října loňského roku. Mimo jiné se v reklamě tvrdilo:

"A je to tady, moment, kdy bluff je jediným možným způsobem, jak vyhrát. Nevíš co dál, ale přemýšlej o všech těch životních situacích, kdy jsi ubluffoval sám sebe. Je to jako hrazda, která na tebe čeká, aby tě dostala zpátky do formy, kniha, kterou by sis měl určitě přečíst, ale stále ji z mnoha důvodů odkládáš, zavrhnutí myšlenek, že tvoji rodiče vůbec provozují sex... Použij tuhle schopnost, protože když dokážeš ubluffovat sám sebe, můžeš bluffovat kohokoliv. PokerStars! Ty už jsi velký hráč!"

 

PokerStars_reklama

 

PokerStars nevěří, že by reklama odporovala reklamnímu kodexu. "V reklamě není žádný odkaz nebo vnuknutí možnosti zisku jakékoliv finanční odměny či stimul ke hře. V průběhu celé reklamy nejsou dokonce ukázány ani peníze, použité chipy reprezentují pouze hráčský progres v turnaji nikoliv peníze."

Herní gigant PokerStars chtěl reklamou pouze říci, že bluffování je součástí hry stejně jako mnoho dalších aspektů. "Bluffování samo o sobě není rozhodně lehkomyslné".

Mimoto největší světový poker room nesouhlasí ani s tím, že hráč zobrazený v reklamě, je nováček. "Ani jednou nebylo v reklamě podsunuto, že zobrazený hráč s pokerem začíná. Hráči v reklamě vystupují jako dobře obeznámení se samotnou hrou, navíc hrají u vlastního pokerového stolu u sebe doma."

Advertising Standards Authority však kontruje:

"Reklama ukazuje hráče, který je schopen bluffovat v reálném životě, v mimo pokerových situacích, a zároveň není zmíněno, že by měl nějakou výraznou zkušenost s pokerem, Z toho jsme usoudili, že spot naznačuje, že hráči mohou v pokeru vyniknout i bez předchozí herní zkušenosti. To představovalo společensky nezodpovědné chování v oblasti reklamy hazardních her.

Excelentní poker a schopnost pravidelně ubllufovat vašeho oponenta vyžaduje kombinaci strategie, dovednosti a také štěstí a to by měli jak sami hráči tak televizní diváci pochopit."

Kontrolor také ve svém hlášení zmínil, že v reklamě byla zmíněna možnost zahrát si na PokerStars o reálné peníze, což mohlo jednoduše vést k myšlence, že i v samotné reklamě se hraje o skutečné peníze, nikoliv pouze o herní žetony, jak uvedli zástupci herny."

 

Reklamy z dílny herny PokerStars byly zabanovány kontrolními úřady již několikrát. Vždy šlo ale o zřejmé porušení reklamního kodexu: